tirsdag 2. april 2013

Fredagsonsdag

Idag är det den stora fixardagen. jag ordnar med massor av praktiskt, tråkigt och ikväll efter jobbet blir det min sista tur till ikea på mycket länge.

Fem kilometer tempo- och maxträning hann jag med imorse i alla fall, med pulsklockan och fjället som mina enda kompisar när ipoden dog efter fem minuters uppvärmning. Älskar att va sådär go-trött i benen på morgonen.

Ikväll tänker jag försöka klämma in ett litet överkroppspass eftrer ikea turen, pressövningar, om ni minns. Väldigt enkelt att få till hemma;

Push ups på vardagsrumsgolvet,
dips mot soffbordet
pullover med något tungt på en bänk. För cirka tio repititioner behöver jag vanligtvis en tolvkilosvikt, men hemma blir det mer uthållighetsträning med plus 20 RM  med en anatomisk atlas. Gör det ni också vettja, all träning du får till är den bästa träningen du får till.

Utmana din pojkvän, flickvän/rumskamrat/mamma/pappa/bror/syster  i överkroppsuthållighet tillexempel, sätt en takt efter en metrometer (det går at ladda ner till iphone eller ipad superenkelt, bara sök på metrometer) sätt en takt, ca 56? om jag inte minns helt fel, och kör armhävningar till takten. Tjejer på knä,ovanligt starka tjejer och pojkar på tå. Den som tappar tekniken eller inte orkar mera förlorar. Den stora fredagsonsdagstesten! (alla onsdagar före fridagar är fredagar!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar