tirsdag 30. april 2013

formtopp? formdopp!

Okej. Det här med formtoppen måste vi prata om. Det har vart en del motgångar för mig i det sista, först de här beskeden om att ta det lugnt med styrketräning på nederdelen av kroppen, tråkigt men helt okej. Så en magsjuka som resulterade i lite negativ energibalans. Jag har arbetat massor och ibland har det satt P för mina kost/träningsplaner, det har också vart okej, jag har arbetat runt det kan man säga och hållt mig på banan.

I söndags var jag på kettlebellworkshop till sent på kvällen, efter fullarbetsdag/vecka. Det var extremt givande, han är så bra, vår gamla PT lärare. Jag fick en del aha-upplevelserr i turkish get- up och massor med god energi av att klara tunga saker. Meb blåmärken på armar, ben och rygg(!) gick jag därifrån med bara positivitet.

Men det skulle komma att straffa sig. Redan på natten när jag kom hem, söndag, kändes kroppen tung och hopplös. På måndag morgon var jag TRÖTT. Jag är en person som behöver MINST 8 timmar sömn, gärna 10, för att hålla energinivåerna på plats. Jag var alltså halvdöd efter ynka, nästan, 5 timmars sömn en natt. Det var såpass illa att jag halvvägs in i arbetsdagen trodde att jag skulle tuppa av. ALLT gjorde ont. 
Jag åt massor med kolhydrater för att få snabb snabb energi att klara mig igenom arbetsdagen, så man skulle kunna säga att kostplanen för dagen gick helt åt helvete. Så skulle det visa sig att det inte bara var trötthet. 

Idag vaknade jag upp med halsontet uppfunnet av satan. Jag är mer förkyld än jag varit på himlans länge och känner mig stum i kroppen.Influensa?. Det hoppas jag verkligen inte.

Håll tummarna för mig. Jag har inte tid att vara sjuk. Under tiden kan vi inspireras av de här pojkarna som vet hur man leker på gymmet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar