tirsdag 16. april 2013

Ett hej!


Glad Tisdag, damer och herrar!
Här kommer en skelögd hälsning från den nya uppdaterade kuddhögen i soffan. Jag är nyss hemkommen från naprapaten. Intet nytt på västfronten, jag har en högre svank än normalt, det betyder att jag svankar før høgt upp på ryggen och belastar korsryggen "naturligt". Jag har också väldigt "starka" (ni kan läsa "alltför strama", men jag tänker säga starka) rumpmuskler och lårmuskler (baksida), enligt Naprapaten (Mikaeln Holm, som driver ryggklinikken i Bergen sedan 15 år) får jag högsta betyg i egen kroppsanalys. 

Idag har jag fått nya stretchövningar som ivrigt testats här på vardagsrumsgolvet, i långkjol, ska tilläggas. En syn för gudarna kanske och förbipasserande kreti och pleti utanför vardagsrumsfönstret här på bottenvåningen, men det är okej, jag är bekväm och bjuder på den. 

Återbesök nästa tisdag, hursomhelst, för en ny hård, men skön- ond (nivet) massage. Om någon undrar varför jag går till en naprapat så ska jag berätta; Jag har inte ont någonstans, men jag lider utav strama hamstring i den mån att jag inte klarar att utföra alla styrkeövningar som jag vill. Jag måste mjuka upp musklerna och stretcha de så att jag inte kompenserar på andra ställen i kroppen. Med en del prolapser (diskbråck)  i familjen är jag också i riskzonen för det själv och jag har märkt att på grund av mina strama hamstrings så tar jag ut rörelser i ryggen där ryggen borde vara stabil. Stark core/bukmuskulatur är ett måste men också att arbeta så mycket jag kan med att rätta ut hamstrings, i den mån det går, men detta har jag skrivit om tidigare. 
 
YEEAAAAJH muskler!
(denna rörelse kan jag för exempel inte utföra) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar