tirsdag 26. mars 2013

torsdagstisdag

Igår var en sån där bra dag. Jag jobbade hela dagen och det var sol och gott humör. På kvällen gick jag till gymmet, som jag hade haft blandade känslor inför hela dagen. Jag hade superlust, men nu har jag lite längre till och från gymmet och jag längtade också hem till soffan och boken jag läser nu. Så tänkte jag, herregud, practice what you preach, woman, och tog mig iväg till gymmet och hade det superbra.

Jag gjorde klart programmet i huvuvdet under uppvärmningen som ägde rum på spinningcykel, tro det eller ej, 10 min med två korta intervaller. Blir lite sugen att fördjupa mig mer i spinning, fast jag haft något slags undermedvetet halvhat mot spinningcyklar? vet inte. prova allt, döm efter kanske. hursomhelst:

Chins (med hjälp) 3X10 RM

"triset"/liten cirkel:
Stående hög rodd 3X10 4 kg
Stående, enarms, hantelrodd (mot bänk)  3X15 RM 10 kg
Stående omvända flyes 3X15 5 kg

Sidolyft 3X15 RM 4 kg

Omvänd pullover 3X10RM statiskt 10 sek på sista RM 2 kg

Supeset core:
sido"crunch" i redcord 3X15 RM
plankan i redcord 3X60 sek

90 sek statisk planka

Idag tänkte jag ta en lång springtur. Jag ska rätt hem efter jobbet och spänna på mig pulsklockan och plugga i iPoden och så bär det av på en tur utan planering. Jag har inget mål med hur länge eller hur långt jag ska springa, bara att jag ska springa och jag ska försöka hitta hem efteråt också. Sedan kan jag se hur långt det blev, men där och då ska det inte spela någon roll. Det kommer bara vara jag, vägen, havet, musiken och vinden i håret. Precis så klychigt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar