mandag 22. april 2013

Ge allt på träning. Alla träningar.

Tidigare har jag skrivit om när jag hade problem att motivera mig själv på träning. Jag vet att fler sliter med detta och inte bara extremfallen, (de som springer på toaletten fjorton gånger under en grupptimme för att få en extra paus...även om det tyvärr också kan vara tecken på andra, mer fysiologiska, problem än motivationsbrist), utan också de som vanligtvis älskar att träna, kan ha dagar då det inte känns som att hundra procent är uppnåeligt.

Men vet ni vad? det är det visst! 

Den där dagen när du lullar runt på gymmet och har hälften dåligt samvete för du är ju ändå där och hälften ingen lust, så vill jag att du blundar, skruvar upp ipoden och tänker såhär:

1:  Det här är MIN träning som jag slösar, det här är hur JAG väljer att använda MIN tid.
2. Det är NU som jag bestämmer mig, verkligen bestämmer mig för om jag ska bli en bättre, starkare version av mig själv. Om jag härdar ut detta eller inte. Precis i detta ögonblick, dessa repititioner och detta set!
...(Inte "nästa träning", "imorgon" eller "på måndag"... NU!)

Sådär.
 Då har jag gett er några av mina allra bästa verktyg,
mental träning, 
ut och lek nu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar