lørdag 27. april 2013

Överdramatiserar:



Idag är en dag av utanförskap. Jag är på arbete och känner mig småförkyld och krass. Trött, alltför trött. Jag har varit sjuk och sliter med jäkliga PMS. Ovanligt jäkliga, antagligen på grund av magsjukan jag hade tidigare i veckan. Och ändå... det spritter i trötbenen och jag önskar att mina joggingskor satt gott snörade på fossarna. Jag önskar att jag hade bra takt i öronen genom ett par örsnäckor och att jag diggade dunket till mina fötter som träffar asfalten en i taget, jag, asfalten och ljudet av musik och mitt eget blod som forsar runt i min kropp och ger energi att fortsätta. Jag önskar det. Men jag jobbar. Inomhus. Med fönster som vetter mot start och målområdet på Bergen marathon.

Alla som springer måste få världens största lycka till. ett halvmarathon är 21 km långt och ett helt är 42. nästan 5000 anmälda i år på loppet. Tänk va! Så många duktiga motionärer som finns i lilla Bergen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar