tirsdag 9. april 2013

kommer du dig inte på träning?

Sätt på din bästa träningsmusik. Här är några av mina bästa låtar att svettas till (det är lov att skratta)
 

tänk att du springer, värmer upp, pressar dig. Tänk på känslan efteråt. hur du, efter duschen, slänger dig i soffan helt varm och go och mör i hela kroppen...

..fortfarande inte påväg? 

läs det här inlägget: motivaiton från kickboxar-tonje 

Så tar du på dig träningkläderna och går ut dörren. Det kommer kännas som att du är halvvägs. Halvvägs till en grym endorfinkick, halvvägs till ett gladare och piggare du. 

Något jag också har upptäckt med träning, när jag har en dålig dag och egentligen inte har lust, är att efteråt blir jag mer effektiv än vad jag hade vart om jag INTE hade gått. Det är så enkelt att bara fortsätta när en kommit tillbaks efter en grym träningökt. En tar disken i en fei, skickar viktiga mail och städar.Hade jag inte gått är risken stor att rumpan hade blivit kvar där den satt, fastklistrad i soffkuddarna, hela kvällen. Visst?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar