lørdag 6. april 2013

06.04.13

Den här veckan har bjudit på massor med övertidsjobb och mindre träning än vad jag önskar mig av en vanlig vecka. Förutom att min handled är frisk igen (efter en megahandplant på fjället förra veckan) och jag har lekt av mig med min ketllebell, som äntligen har anlänt, i vardagsrummet, så tog jag igen lite med två timmar på gymmet idag. Det var skönt och ont. Som det ska vara. 

Mitt program var
3X8 min intervaller
 med 4 min aktiv vila emellan.

och så ett fullkroppsprogram:

knäböj 3X10 RM
marklyft 3X10 RM
Push ups; 15, 10, 8 RM på tå.
Latsdrag i cable 3X6 RM 
(jobbar lite maxstyrka i latsdrag. Satsar nämligen på att klara egen kroppsvikt i chins/pullups framöver)

Superset 60 sek magcykling+ 90 sek plankan gånger två. 

En del menar att du ska inte köra konditionsträning före styrkepasset, av samma anledning som du kör core sist i ett träningsupplägg. I say; det beror på vad du har för mål! Jag älskar att köra kondition först. Det är också det jag ser mest fram emot att resultat i och då passar det fint för mig. Jag kör aldrig sådana tunga vikter att jag inte klarar det tekniskt (när jag styrketränar ensam) efter en hård intervallträning. Men det kan vara något att tänka på om du fokuserar väldigt på styrketräningen och det är där dina mål ligger; att då kan det vara bra att köra ca 10 minuter uppvärmning och så hit the studio, kör din styrka, så avslutningsvis konditionen. För det kan jag berätta om du inte kan tänka dig; du kör inte samma vikt på knäböj efter 8 km intervaller och tom mage som du gör direkt efter uppvärmning med fulladdade lager. Det kan nog de flesta som jämfört skriva under på. 

Med det säger jag Glad helg och fortsätter slösurfa/följa-med-på-ufc-fightnight från globen. Mr i hushållet har kaprat TVn ikväll och då är det svettiga manskroppar som gäller. Men det är okey! Jag roar mig själv med att namnge musklerna som syns när boxarna spänner sig, tyst för mig själv i huvudet, och inser att jag är den största nörden i kommunen. Det är också okey!

my baby's home (bild från instagram);

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar