torsdag 14. mars 2013

Onsdagshjärtan

Idag var en sån där otroligt bra dag, som en har ibland. En sån där dag när allt klaffar även när det inte gör det. Du duckar kommentarer som bollar i spökkull och löser problem med pepsodentleende hela dagen. En sån dag.

Jag vaknade halv sex(!) imorse och kunde INTE sova mer. Ibland tänker jag på nåt gammalt radioprogram jag hörde för 100 år sedan när sånt händer. I radioprogrammet intervjuades en massaj som svarade, när han fick frågan, att väckarklockan var den sämsta uppfinningen som väst hade, för en vaknar ju när en sovit klart. Precis just så!

Jag fick gjort massor och avverkade en promenad före frukost och ett träningspass efter jobbet. Sex kilometer långintervaller och så gick jag igenom Alla maskiner i det nya gymmet som det tränas i nuförtiden, i utbildningssyfte. Jag insåg att jag måste gå tillbaks till basis på ren svenska. Nu har jag tränat fria vikter så länge att maskinerna känns obekväma och konstiga. Jag undrar för mig själv vart träningen tar vägen när jag behöver stabilisera så lite i jämförelse.

Maskinträning och friviktsträning är så olika, funktionellt sett, att det inte helt går att jämföra känner jag just nu. Ååh träning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar