søndag 17. mars 2013

finhelg!





Den här helgen har försvunnit alldeles för snabbt, min hjärna vill knappt förstå att det redan är söndag eftermiddag. Det har varit en ganska varierad träningsvecka. Två helkroppspass på gymmet och så ett misslyckat Barrys Bootcamp-besök på fredagseftermiddagen. Lunchen gjorde sig påmind 40 minuter in i passet och jag var tvungen att avbryta. Det kändes allt annat än bra. Jag vill tro att det var en kombination mellan extrem sen lunch och lite tidigare träning än vanligt. Det fanns inte så mycket bufferttid mellan jobb/träning och min lunch hade ett lite högre glykemiskt index (GI) än vad jag är van vid att träna på. Hursomhelst blev revanschen gårdagens löpning uppför flöyfjellet som slutade i rekordtid 21.48 med rum för förbättring. Att springa uppför flöyfjellet innebär att löpa passligt brant uppför i cirka 3 kilometer för den som undrar. Älskar Bergen!

Jag har fått en del nya uppenbarelser den här veckan vad gäller inställning och träningsmotivation. För första gången på mycket länge har jag slitit med motivationen tillochmed PÅ träning. Jag har inte klarat att pressa mig själv så mycket som jag vet att jag kan och det har gjort att jag sviktat i motivationen och varit så otroligt besviken på mig själv ett par dagar. Men jag har hittat tillbaks igen, det tog inte långa stunden. Det handlar så mycket om tänket och inställningen. Att gilla läget, nej, ÄLSKA läget. "Det här kommer bli helt jävligt" kan vara en negativ tanke och så kan det tänkas med ett leende och bli positivt, är ni med mig?

Idag gick jag och pojkvännen en långpromenad runt i vårt nya område och uppför samma fjäll. Nu gör sig gårdagens jobbfest litegrann påmind så det blir inga fler stora utsvävningar träningsmässigt idag. Jag bakar proteinkakor med ett modifierat recept från den fina, duktiga inspiraitonskällan Kristine Weber, ta en titt på hennes fina blogg här vettja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar