fredag 22. mars 2013

Kettlebells

Min ena axel har smärta. Jag tror att det är vänster biceps långa utspring som har fått sig en knäck på kettlebellworkshopen igår. Vi gick igenom basen i kettlebellsövningar och en del spännande fakta om tävlingsgrenen kettlebell. Vi gick igenom swing, clean and jerk, snatch och turkish get-up. Jag ska skriva mer om de här övningarna när jag mästrar dom helt och fullständigt tekniskt perfekt. Jag tänker på en av de första testpersonerna jag hade som PT- kunder som var så oerhört duktig på kettlebells. Jag ska också blir det, är planen. Jag har preliminäranmält mig till en lite längre kurs i redskapet och fram tills dess ska jag träna, träna och träna. Därför kommer en sån här i posten om inte allt för länge:

 

.. pengarna skulle egentligen gå till en ny klänning att ha på bröllop och andra flotta sommartillställningar. Jag äger ingen alls finare festklänning utanför gråskala och hade panik det förra bröllopet jag gästade och slängde ihop en halvtaskig outfit kvällen innan. Jag vill inte vara med om det igen, sa jag, för cirka två dagar sedan. Idag ser det ut som att jag får gå i  svarta kompressionstights och rosa kettlebell i vår. Prioriteringar kompisar, prioriteringar. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar