tirsdag 26. mars 2013

påskvecka och sånt

Det har varit en sån himla bra helg.. igen. Jag kan verkligen vänja mig vid det här med lediga, lata lördagar. Den här helgen övade jag på kettlebells och träffade två fina vänner på ett cafe i solen. Söndagen var det bara sakta promenader på grund av mina stackars lår, men det var soligt och fint och det var varm choklad på kajen vid havet med min bästa, bästa vän i världen. Det var så varmt vid husväggen vi satt att vi kunde ha bara linne på oss i mars. Sånt blir jag lycklig av.

Nu är det påskvecka.

Jag jobbar tre ynkliga dagar och så är det ledigt till tisdag. Gymmet har stängt från onsdagen, men jag har tur och är fortfarande medlem på mitt gamla dygnsöppna gym och kan leka där så mycket jag vill under tiden. Jag och Han har planer att göra färdigt det sista från flytten och gå en långtur senare i veckan. Sex timmar över vidden. Det är att gå mellan fjällen runt staden, Bergen, på "ovansidan" liksom i fjällen, på fjällen, om ni förstår vad jag menar. Förra året tog vi samma tur med en vänninna som var på besök från Sverige och det var så otroligt fint uppe i det blå. Snö, fjäll, dalar och moln. Sånt som en gillar, speciellt när det är påskledigt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar