tirsdag 18. september 2012

om utveckling

Barrys bootcamp förra torsdagen; Snacka om att komma hem hög på träningsendorfiner. Det var en superbra ledare (AnneLise, tror jag hon hette) som hade passset och hon fick mig verkligen att pressa mig själv.

Passet var 10/10, vilket betyder tiominuter löp, tio minuter styrka. Jag tror dom flesta ledarna gillar det upplägget? (tjuvlyssnade på en konversation mellan två andra gruppledare).

Intervallade på 15-16-17 km/h. Snabbare än jag någonsin vågat komma upp i på ett löpband med 3% stigning. Lyfte massor med tunga saker men gjorde mig själv lite besviken i plankövningarna. Tror att det mest är tekniken som sviktar, den sitter inte riktigt där, noll kontroll. Även om jag får höra när jag frågar att det ser bra ut så känns det inte så. Tänker på det min vännina som studerar fysioterapi sagt om att alla tränar styrka olika, även om man gör samma övning.

Kände att jag slet mest med, förutom alla dessa varianter av en vanlig planka, när jag skulle använda mig av en vikt när jag tränade core-delen. Vikten vägde tolv kilo, och det kändes helt fint med magmusklerna, men mina axlar blev trött manskap. Klarade inte att hålla armen rak under hela övningen.

Anmäler mig till samma pass om två veckor. Övar teknik. Frågar om hjälp.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar