tirsdag 18. september 2012

om imorgon

Imorgon jobbar jag senvakt. Det betyder helhärlig morgon/förmiddagsträning, där jag är nästan helt själv på gymmet.

Jag tänker fokusera på axlar och öva på plankan i olika fasonger. 

 

här hittade jag en fin artikel om axelövningar, what to and what not.

Den riktar sig förmodligen mer till sådana som vill bygga axelpartiet och få bredare axlar, de vill inte jag, men dom ska bli starka. axeljäklarna och de blir de när man tränar.

 För de flesta kvinnor är det ej heller fysiskt möjligt att bygga axlar i samma utsträckning som män. Något man (läs jag) måste påminna sig (mig) själv om när man (jag) tvekar över träningsövningar. 

Det var även ett intressant inslag om den bakre axelmuskeln, hur man tränade den bäst och hur man undvek släpande muskelfibrer mot de främre genom att använda rätt vikter. Naprapat Martin Löwgren menade att det var en fara vid att använda alltför tunga vikter då fel muskler kommer in och tar över.

Peppad!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar