mandag 24. september 2012

Om duktigfrukost

Smoothien idag var himmelsk och trots den febrigaste natten sedan flera år inatt gjorde blåbär, apelsinjuice, yoghurt, massor med goda frön och en liten touch av hemmagjort jordnötssmör, sötat med lite honung, min morgon och mitt uppvaknande.

Ja, jag har blivit biten av bacillflugan och fått höstsjukan. På grund av en del arbetsresande och några semesterfirare på arbetsplatsen hindrar det mig inte från attt ställa klockan nio med butiksnycklarna i hand och en martyrisk ryckning i mungipan.

Går tidigare idag, hoppas på imorgon. Inatt sov jag ingenting, plus minus noll.

I helgen har jag letat frukostinspiration och letat fram en gammal receptbok ur gömmorna. Ikväll handlar jag persikor och mandlar för morgondagens räddning.

Säg krya på dig, säg lycka till.

Avståndstagande kramar från mig. Host. Snörvel. och Puss.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar