tirsdag 11. september 2012

Ett litet misslyckande


När det gäller det här med att ändra matvanor;

Jag tänker att det handlar om planering nu i början och igår lagade jag till en smoothie med mango, jordgubbe, yoghurt, chiafrön och 4 kornsmüsli som jag kunde dricka påväg till jobbet, det skulle ge mig mer sömn och inte ge någon som helst plats för utsvävningar. BOOM. färdigt arbete.

Det blev inte helt hundra procent skitbra!

Mango som ligger en stund har en tendens att få den där sträva bananskalssmaken.
Müsli som ligger i blöt över natten sväller upp och blir allt annat än drickbart, jag tänker osökt på den gången jag råkade byta ut måttsatsen från matskedar till deciliter när jag lagade gröt och pappa skojade att den där kunde vi gjuta bryggan i när grötsleven satt absolut fast i grytan.

Den här smoothien/gröten smakade alltså beskt och fick förtäras med sked direkt ur flaskan vid diskbänken. Mango/jordgubbsgröt låter ju i och för sig gott och jag åt det, och bara det. Så en liten seger tänker jag ändå säga att det här, mitt lilla misslyckande, var.

I'm a'livin'
I'm a'learnin'

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar