fredag 1. juni 2012

jag ska gå upp sju fjäll på söndag.

Idag komer min allra allra bästaste person till stan. Det är min lillebror som tar sig genom landen till staden mellan fjällen. Passande nog kommer han lagom till årets event; 7- fjällsturen. För två år sedan gick vi den ihop första gången och dagen efter minns jag att jag sa; idag har jag klättrat över sju fjäll, men det känns i kroppen som att sju fjäll klättrat över mig.

Jag vet inte varför jag och 7000 andra vandringsglada människor ger oss in på detta år efter år, men jag antar att charmen gör sig påmind igen på söndag, då den 3,5 mil långa turen, med en stigning på över 2000 meter går av stapeln.



Min bror och jag kommer att ladda hela helgen med massor av kolhydrater och ha energibars och camel-back med oss på D- dagen. Förra gången glömde vi helt orutinerat matsäcken hemma och gick opptur i 11 timmar med en påse nötter att dela på som enda energikälla. De bjöd turligt nog på bullar vid målgången. Då var det bullfest för jag kan tillägga att min bror är en och åttio lång och ca 90 kg tung och hemskt sur på lågt blodsocker.

NU: Ladda ladda ladda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar