onsdag 24. oktober 2012

Om do yoga with me

Den här bilden är en länk till sidan doyogawithme.com. Här finns timmeslånga klasser med intruktör för alla nivåer, nybörjare till avancerad yoga.

Uppdatering:
Jag gjorde alltså kursen som heter beginners introduction to flow eller något rättså dylikt. Samma som bilden ovan är dumpad från. Inom grenen power yoga har jag för mig. 75 minuter.

Jag måste säga det här, människor, att yoga inte alls var vad jag hade förväntat mig. Jag tänkte lite skön stretching, efter min "riktiga" styrketräning. Nu knäpper jag mig själv på näsan. För detta var inte något jag kunde göra på vilodagen och fortfarande känna att jag har haft vilodag.  

Himla himla statisk muskelträning var det, och jag hade ont i kroppen i flera dagar efteråt. Benen skakade i warrior two, downfacing dog och schafatmaramtaram (eller hur man stavar/uttalar diverse serier och positurer) och svetten rann. Jag blev litegrann fast för det här. Det här kan jag göra bättre, tänker jag, nästa gång. En yogamatta vill jag investera i först och främst, tänker att det hjälper på lite istället för min halkiga frotté handduk. Kanske också en lite större lägenhet i framtiden, så att jag kan göra solhälsning utan att slå i taket. 

Gå in och prova, klart att Du har en timme över. Det är något med att kunna utföra det tryggt hemma i vardagsrummet innan man beger sig ut tillsammans med massorna i andra lokaler på grupptimmar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar