tirsdag 27. november 2012

Träna med PT

Igår var det min andra träning för Hanna på Barrys Bootcamp. Förra gången sa jag att jag hoppades att vi skulle ta i lite hårdare än vad vi gjorde den första träningen. Här kommer lite noteringar från min kropp:

rumpan- att sätta sig på toaletten är som att dra ut tänder (de som följt med en stund vet precis vad jag tycker om att dra ut tänder)

Min mage tog det personligt när jag reste mig ur sängen imorse. Nu ligger jag här igen och skriver och hoppas att vi kan komma fram till någon lösning på nästa urstigning, jag ska ju och jobba om 3 timmar.

Axlarna och jag har lite problem idag. Mycket stillasittande i helgen framför det lite för höga köksbordet med x antal handskrivna kladdsidor om musklers funktioner, samt min egen styrketräning på söndagskvällen och hela skulderpartiet ville ta självmord innan Hannas specialpush-ups och hantelpressar igår som sög i sig litegrann extra av deras livsglädje. Det värker.

Upplägget var 3x10 min cardio och 3x10 min styrka. Idag känner jag att jag har hundra kilo inspiration till nya övningar och speciellt till mage. Jag klarade marklyften galant igår, men extra glad var jag efter en del plankan-övningar där hon fick mig "feel what I had never felt before"

Jag har stått i plankan åtskilliga minuter genom livet, utan att tycka att det gjort speciellt mycket för min mage. Igår tvingade hon mig till en plankvandring mot okända extensioner och slängde avslutningsvis en dumbell av okänd vikt på ryggen och lade sig på mage bredvid mig och SKREK att jag inte fick släppa, falla ihop. Sekunderna var längre än hela timmen. Det skakade, det tog! och jag var så lycklig att jag bara log trött när svetten droppade ner på golvet framför mina armbågar.

hon var "very happy with this!"

Jag får känslan av att hon, precis som många av mina vänner, tycker att jag är lite för positiv till det mesta. Men det är okej, det är jag ju!

Som avslutning stretchade hon mig på golvet, (NTS; passiv stretching=statisk stretch med hjälp av yttre kraft *nördvarning*) till den tränande farbrorn bredvid's stora förtjusning. Jag noterade i ögonvrån där hon på mage pressade min ben i olika vinklar hur han fick svårt att fokusera på sina tricepsextensions.

Vilodag idag, för alla utom finmotoriken när jag fortsätter att nöta in muskelfunktioner på mitt mest ofunktionella vis, handskrift handskrift handskrift!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar