lørdag 30. november 2013

Dots and stripes



När man spenderar största delen av alla dagar i träningskläder känns det extra bra dedär dagarna man har tid att ta på sig "civila" kläder och får tid att ta på extra smink och kläder man känner sig fin i. Jag överdriver gärna lediga lördagar.

Min lediga lördag ser oiftast ut såhär: Vaknar och tror att väckarklockan skämtar när den ringer 7:30. Skriver program, äter nåt snabbt (ofta yoghurt och müsli eller nåt annat okrävande), tar på mig träningskläder och skyndar till Barrys, där jag har första grupptimmen 9:00. Ofta är jag med på andra grupptimmen själv, fullkroppsträning. Inte idag (pga ryggont). Går hem och duschar om jag tränat och kryper tillbaka ned i sängen om Mr befinner sig där fortfarande (klockan är före 11 om jag inte har tränat). Ofta hoppas jag han gör det. Det ger mig en illusion av att ha sovmorgon. Så vaknar vi och går en tur, kanske in till centrum och köper en kaffe latte med lättmjölk.
  
Idag har vi sovit länge innan vi promenerade i stan, gjorde ett försök att köpa takeaway- kaffe på nyöppnade Starbucks men när vi såg kön gick vi till vanliga 7eleven istället. Lika mysigt det med varm kaffekopp mellan tumme och handflata i vanten. 

Vi gick på köttbasaren, en marknad här i Bergen med massa färsk mat som är svår att få tag på i vanliga butiker, superfint tidsfördriv att bara hänga runt och se på mat. Det är kött i olika former och fasonger (fast levern, grisfötterna och kotungorna kan vara lite läskiga), färsk fisk, en del exotiska "haradlrigsettförutmonster", och en del vanlig direkt från havet utanför farstun på basaren (eller förhoppningsvis en liten bit ut i havet för inne i hamnen ser det ganska smutsigt ut...), färska kryddor och spännande konserver med olika delikatesser.

 När jag kom hem kände jag mig lite stressad så jag studerade lite och fick känna mig kontorig i mina lårhöga strumpor och grå korta pennkjolen. Ovanligt. Pluggmotivationen ligger i smoothien jag smuttar på mellan raderna av blodsjukdomar. 

Knäppt detdär, hur många sjukdomar man tror att man har när man läser om symptomer. Den senaste veckan han jag växlat mellan att ha åderbrock, lungcancer, blocancer, astma och diabetes, allteftersom vilket ämne jag går igenom för dagen. 

Ha en lika fin helg som ni förtjänar,
jag har varit lite lat och förtjänar en studiehelg.

<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar