tirsdag 26. november 2013

EZ


Enkelt. pga extra energi lade vi till en extra runda av three rounds for time, alltså four rounds for time. Pga ändå mer överskottsenergi så brände jag av 20 extra cooldown minuter på löpbandet. Pga inte kall nog efter cooldown så körde jag ett spontant ryggpass som jag tror att jag kommer ångra imorgon när jag ska träna bröst rygg mage på bootcamp. Men mina skulderblad kommer tacka mig när dom är stabila och starka. 

Tänkte på en sak.
Det här med att träna som motionist. Man måste ändå någonstans inse att man är motionist. Nu överdrev jag min "mellanträning" lite idag. Det är lätt hänt. Skillnaden mellan oss som tränar "nästan varje dag/varje dag/ibland fler gånger på en dag" och de som gör det som yrke, idrottarna, är att de har egna team med läkare, massörer, naprapater och fysioterapeuter... Det har inte vi... som oftast... Har man inte råd att punga ut fler ahundra kronor för ett par halvtimmar i veckan med diverse terapier så måste man minnas ibland när det krampar i hamstrings och bultar i benhinneinflammationerna...  att man trots allt är motionist. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar