tirsdag 26. november 2013

three rounds for time

Vackra, starka, duktiga Susanne Svanevik står för dagens träninginspiration:

1 Sprint: spring 200 meter så snabbt du kan
2 PUSH ups: 25 stk
3 Jumping Air Squat: 25 stk.

Tre gånger, så snabbt som möjligt. Crossfit- style.

På facebook lade jag opp denna videon tidigare, den här damen är otrolig!


Nog för att jag jobbar med och tror på Barrys Bootcamp som upplägg, så är jag ändå en överintresserad nörd av allt som har med viktlyftning och träning att göra, om det så är triathlon eller strong man comp. (kan lätt fastna framför tvn när stora pojkar och flickor drar lastbilar efter sig och lyfter kulor upp på betongblock) ... eller crossfit.... och jag har den stora tron på variation i träning. Att inte bli för insnöad på en träningsform. I alla fall som motionär. Om du däremot idrottat mot mer specifika mål talar vi ett helt annat språk, men för de, som jag, som tränar för att må bra, ha kul och hålla sig i form är det en fördel att inte vara rädd för att testa nya saker... Läste en intervju med denna damen tidigare i höst och hon tränar klassisk styrketräning vid sidan av crossfit, något men behöver om man ska dra och pressa de vikter hon hanterar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar