tirsdag 26. november 2013

Nystart

Hösten är ju alltid en nystart. ALLTID. Jag vet att det inte bara är jag som associerar det från ungdomens skolstart, att göra om, göra rätt. När jag startar så har jag de bästa intentioner. Jag laddar upp med nya pennskrin, kalender, to-do-lists... och så sitter jag där... i vår, med fancy pennsett och har allt kvar att göra. JAG GÖR DET! men jag gör det i sista sista sekunden.

Av någon anledning trodde jag att det skulle vara annorlunda nu. Nu är jag VUXEN. Nu har jag valt själv vad jag ska studera utifrån vad jag är intresserad av. Och det skulle vara en stor skillnad... tänkte jag... "BAH!" säger jag... eller "PFFFFT".... "PYTT!"

Det känns precis som när jag gick sista året på gymnasiet och jag startade ett företag som projektarbete samtidigt som jag började jobba på ett välbetalt arbete två timmars tågpendling utanför stan. Insåg ganska snabbt att det inte fungerade tillsammans med typ allt annat jag hade fått för mig att göra den hösten, plus alla andra ämnen i skolan. Så jag bytte jobb... McDonalds inne i hemstan, lättare, men den där månaden när jag gick i skolan varje dag, OCH jobbade på både Mcdonalds och arbetet i staden lite för långt bort, VARJE DAG inklusive hela helgerna... då trodde jag att jag skulle bryta samman... men jag sa ingenting. Jag ringde till pappa och grät en eftermiddag när jag missade tåget till mitt pendlararbete. Tror någonstans att han sa stopp där, att jag kunde inte fortsätta så.

Men jag har erkänt det för mig själv nu. Det är lite latheten, men så är det också dedär med "hösten"... det där med mörkret och med tröttheten. Och så jobbar jag, jättemycket, eller i alla fall jättemycket mer än vad jag trodde/planerade innan jag satte igång...

Så har jag på något sätt skyllt på det där hela livet. "Jobbar alltid dåligt på hösten". Fast någonstans tror jag att det handlar mer om att jag kan säga så... och komma undan med det.

Hursomhelst...
Jag har nystrartat utan er. Jag ska ikapp i skolarbetet, söka stipendium OCH klara att jobba som jag gör vid sidan av. Det SKA ju gå... det är bara över en kort tid och jag måste lära mig att prioritera bättre!

Höstens träning har i alla fall bestått av massor med bootcamp och en del egenträning. Har gjort en del lama försök att få ordning på ryggen, men har aldrig gått in helhjärtat och jag vet ju att då kommer inte resultaten. Man måste VILJA ordentligt!

Frustrerande är vad det är! Jag har så många recept och träningsplaner jag har velat dela med mig, plus att jag pysslar med en del annat såhär "vid sidan av" jobb, träning och skola, som hade vart kul att visa Er, men det kommer kanske framöver. Prioriteringar åsådär.

I alla fall så är det sista uppkörningen nu till jul, träningswise, efter det kommer jag vara inne i någon typ av examens/jobb dimma fram till början av februari så vi kan snackas nu och så höras igen i mitten av februari, right?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar