fredag 12. juli 2013

Green drink och annat gott

Om mat: jag jobbar mycket med att få igång mitt kosthåll efter semestern nu. Det handlar, dom jag sagt tidigare, massor om planering. De sista dagarna, när jag gått upp extra tidigt för att ha grupptimmar grytidigt om morgonen, har jag även fått tänka på att packa med frukost. Jag har tagit tillfället i akt att göra gröna drinkar att ha med och svepa efter första träningspasset.

3 stångar selleri
1/5 gurka
1 näve färsk spinat 
1 pressad lime eller citron
Och lite vatten 
I mixer

Är allt som har behövts. Det är ingen bulle och chokladmjölk direkt men det ger en extrem fräsch känsla och är så mycket lättare att diska upp på kvällen när man kommer hem än en yoghurtbaserad fruktsmoothie. 

Tips alltså!

Annars har jag levt på lax och broccoli till lunch pga storkök måndag kväll. Det är så gott att det inte ens känns enformigt. Det är rent och det är enkelt. Om man vill kan man köra på nån sås också men jag gör det enklast och kladdfriast möjligt (baserat på x antal sprängda matlådor i väskan upplevelser) med bara ångkokt broccoli och ugnsvarmt naturell lax. Två ingredienser. Rent värre! 

Ett annat tips som jag använder mig av är att alltid ha en liten burk med müsli i väskan. Då är det bara att köpa en burk naturell yoghurt eller i värsta fall spä på lite vatten om man akut behöver ett mellanmål.

Oftast är det bäst att bara ta det rätta valen då du hamnar i den där situationen  när du har bråttom och är lite för hungrig och en chokladbit från 7eleven är det som känns som det allra bästa valet för suget och smaken, men inte för samvetet... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar