torsdag 20. juni 2013

Stark/svag

Pendlaren. Kan vi börja kalla mig för. Jösses. Har känt mig otroligt svag i löpningen den sista tiden. har mest kört bootcamp intervaller och uthållighetsstyrka och har gått ned ännu mer i fettprocent. Inget som jag gjort med mening eller planering, bara tränat det som jag känner för. Fick triggerpunktmassage på gluteus medius (utsida rumpa) i helgen av min fysioterapeutaspirerande vän och det gjorde sina uslag på träningen dagarna efter- ont!

Igår körde jag då intervaller och funderade på allvar på att anmäla mig till Bergen Marathon i september. Noll vinstchanser men jag har lovat mig själv att delta i minst ett löp i år. Kan detta vara min enda chans? Möjligen. Hursomhelst.  enkel 4x4 igår. Körde 2 första minutrarna på 13 km/h och så 14 på näst sista och allra sista på 15 km/h alla fyra gångerna. Känner attt nästa 4/4 kör jag hela intervallen stabilt på 14km/h utan att hlla på attt fjanta med farten sådär. Nästa intervall blir en 8X3. hatar den egentligen. för lång osv. Men variation är ett måste. Den blir på 13 km/h. Konditionen ska UPP!

Problemet: Min hals superstrejkar och gör ont. De sista dagarna har jag känt "stick" i lungorna och av och till gör det ont i bröstet när jag andas. Ska gå till läkaren efter semestern i mitten på juli. Japp. Den är bra, den planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar