søndag 8. juli 2012

@ Barry's

I Fredags gick ja ju som bekant på Barry's Bootcamps "full kropp".

Så. söndag idag. Jag sitter framför datorn och har precis tvättat av mig en ansiktsmask (vanilla fudge. den luktar så gott att jag får lust att slicka upp mitt eget ansikte).

 
Jag har en molande träningsvärk i bröstmuskeln upp mot axeln. På. Båda. Sidor. Kan knappt lyfta armarna. Det gör ont när jag joggar. Kände det redan på fredagskvällen och nu har det gått två dagar sedan jag entrade portarna till Barry's bootcamp som en nervös och förväntansfull förstaklassare och träningsverken har hitils bara blivit värre. Helhärligt.

 
Anne Flesland
Anne. Bild från här
Jag tränade för en skitstark tjej som hette Anne. Det var intervaller varvat med hårda styrkeövningar i tiominutersblock. Full kropp innebar FULL kropp. Jag tror att jag aldrig i hela livet har gjort så många push-ups på en timme (kanske någonsin i livet, är inte så glad i push- ups.)

Det tog aldrig slut, helt tills det plötsligt tog slut och det kändes som ingen tid i världen hade gått fast all tid hade gått. Mina armar skakade när jag tog fram telefonen för att ringa ett samtal rätt efter passet. Luren vägde i stunden ett halvt ton. Det var som att lyfta en späckhuggare till örat. Typ.

Jag ser fram emot nästa ökt på sentret. Kan tänka mig att prova en annan typ av kurs då, kanske bara ben, armar eller mage?

Troligen kommer det kännas ännu bättre och jag kommer kunna ta i ännu lite mer nästa gång när jag inte tänker så himla mycket i onödan och koncentrerar mig så hårt på att höra och förstå vad instruktören menar. När jag har kommit in i Barryskulturen.

Slutligen kan jag inte säga annat än att det allra bästa med att prova nya saker är att det är riktig dunderhonung för träningsmotivationen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar