tirsdag 22. april 2014

Tuesday, i'm in love.... yes, really :-)

Åh dagens to-do lista innehåller allt fint en behöver nu när vardagen är igång igen. Full arbetsdag idag, plugg, städa lägenheten efter påsklatheten och grupptimmar. Och så träning såklart!

Bloggpausar i studierna ATM men ett mål är att bli klar med abdomenfysiologin, patologin och farmakologin så att jag kan move on fort! Examen närmar sig som alltid med långe bestämda kliv. 

Jag ska hämta ut mina nya träningsskor från posten. Mega trist att beställa skor när det blir påsk precis och det känns som att man försenar julafton. 

På jobbet är det Rumpa&Lår träning och jag planrar lite smått mitt program till kvällen. 20:30 smäller det och det blir mycket rumpa och det blir starka lår. Perfekt precis när solen gått ner i finvädret som plötsligt kom. 

Träning står självfallet på programmet och det kliar lite i löparnerven idag. Blir en corecirkel också för ryggen, som börjar hämta sig, glädje och lycka! 

Har redan provat på tyngre marklyft och det har gått bra. Har gått upp till 60 kg på 5x5 och jag känner absolut att det är potential för mera, sista setet klarar jag 10 reps, så jag borde gå upp med vikterna också, men jag tar det sakta och försiktigt med ryggen, good enough att jag drar min egen kroppsvikt nu. Om det är den minsta lilla mangeln i tekniken är jag rädd för att jag kommer att lida extra för det därför tar jag hellre ett par repetitioner för lite än den enda för mycket.


Resten av träningsveckan ser cirka ut såhär:
Onsdag; långtur; 7 km löpning
Torsdag; Core- Barrystimme
Fredag: Stolzen och core träning hemma
Lördag: Barrys time fullkropp
Söndag: styrketräning/alt. fridag

(med reservation för förändring. Coreträningen görs som regel enligt plan men arbete och träningslust kan förändra upplägget. Kanske har jag lust att ta ett riktigt grispass tung styrketräning istället för en barrystimme osv. Den träningen man gör är den bästa man gör och jag jobbar långsamt med mina mål, har fortfarande alltför god tid för att känna mig stressad ;-)



 Bjuder på en gammal sommarselfie som avslut! Vi ses i svetten på sentret!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar