tirsdag 17. desember 2013

Löpardag efter julbordshelg.

Snart åker jag hem på julfirande i Dalarna. Längtan är stor. Som alltid ligger jag efter i min planering och avresedatumet kommer lika brått på som varenda en av alla andra hemresedatum. Har tusen saker att fixa, jobba och slå in. 

Ikväll ska jag springa av mig några sista kilometer innan julsemestern tar vid. 
Det blir en 4X4 intervall, 
satsar på att ligga på 14km/h under intervallen 
och ha 2 min gåpaus emellan. 
Uppvärmning ca 10 min, tills jag känner mig klar 
och 10 min lugn jogging som nedöpning efter träningen

Den stora frågan för kvällen är om det blir cooldown direkt efter löpningen eller om jag ska ta några styrkeövningar emellan. Knäböj, marklyft, bulgrarska och lite core. Jag behöver hursomhelst litegrann stretching efter ökten;
höftböjaren,
hamstrings
och lite foamrolleråkning. 

Det blev ingen träning igår, eller på söndag, så jag har en del attt ta igen idag. Annars är planen en liten kvällsökt imorgon (bröst, rygg och mage) och en morgontimme tiiiiiiidigt torsdag morgon och så rätt ifrån bootcampsalen till flygplatsen. That is how we roll.

I helgen hade vi julbord med jobbet och det firades av som sig bör med en härlig träning tillsammans med alla starka snabba bootcamp-tränare, löptävling och squatchallenge. Konkurransinstinkten följde med oss in i matsalen, där vi inte tävlade i ätning men i juklappslekar och charader. Trevligt, härligt och massor med god mat.  

Först en skvätt jobb, en skvätt träning och innan jag vet ordet av sitter jag på planet i stormiga vindar mot Sverige. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar