onsdag 29. mai 2013

Skrivtorka?

Nej det är mer tidstorka för tillfället vill jag säga. Jobbar massor, hela tiden, tillochmed när jag har semester. Just det, jag har pålagd semester den här veckan och halva nästa från bokhandeln. Men det betyder inte att jag ligger på sofflocket och växer. 
 Nej. 
Jag har befunnit mig på Barrys Bootcamp alla dagar den senaste veckan. 
Måndag till Söndag. 
Jobbat, tränat, lärt mig och sett till att andra tränat. 
Det har vart en finfin vecka och den har avslutats med att lillebror rest hit och går i detta nu 7-fjellsturen med sin vän Starke-Arvid. De är snart halvvägs fick jag höra genom ett glatt pip i min telefon. Han gör mig stolt, min bror, som för knappa fem månader sedan opererades för två (och en ev dem, allsidig) prolapser (diskbråck) och i dag har tränat upp sig så pass bra att han klarar att gå uppför och(- väl å märka-) nerför i ett halvt dygn. 

Det är OTROLIGT bra jobbat, han måste veta att jag inte är den enda som imponeras.

Vi gick stolzen i förrgår också och trots att det inte blev några världsrekord så glimmade det svettpärlor på våra pannor när vi tagit oss upp till toppen. Erik, Arvid och jag.

I dag står lite grann hårdträning på planen efter jobbet och så matlagning efter det. Målet är att förbränna mer än turgåarna (hehe good luck chump) och att ha kycklinglår täckt av massor av kryddor med risotto, klart när de tappra turgående kommer hem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar