tirsdag 19. februar 2013

Spis

Ordet spis förföljer mig idag. Inte bara för att jag och min kille flyttar om mindre än en månad till en lägenhet som har en ordentlig spis med, hör och häpna, vänner, spisFLÄKT (betyder: No more lukta stekpanna på bybanen), spis betyder också ät på norska, och det är där jag hänger idag. Jag är färdig med min utbildning, jag vet ännu inte hur examen har gått, om det är någon del jag behöver göra på nytt, men jag är färdig med att vara upptagen tjugo timmar varje helg och alla kvällar. Jag kommer lära mig massor mer såklart, men för nu har jag lust att få ordning på min mat igen. Jag skriver detta samtidigt som jag äter nötter med choklad på och inser hur himla motsägelsefull jag är. Men hör mig när jag säger att matbloggen med inspirationsbilder är inte död.. Jag har lust att äta mat som får mig att må bra och vara fin, innifrån och ut, igen. Inga mer snabba, sockriga yoghurtar, inga fler inutriletttbarer som smakar klibbigt kola och bara ger mig energi och ingenting av det jag egentligen behöver, FÄRSK, REN mat. NU, precis NU har jag tid att laga allt som jag har haft lust att lägga tid på att laga. Jag vill ha massor med proteiner och jag vill ta det här med träning till en ny nivå igen. Jag har även fått tag på lite nya kokböcker att lägga till in samling. Recension kommer inom kort.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar