mandag 7. januar 2013

träningsåret...so far.

nyårsdagen: 40 minuters tempoträning, Jag höll mig inom träningszon 4 och 5, alltså snittpuls på 86% och maxpuls på 93%... enligt klockan. I och för sig visar klockan procent av maxpuls med den generella uträkningen 220- ålder för att ta reda på maxpulsen. Jag är 23 år gammal och har alltså en "generell maxpuls" på 197. Jag tror att jag kan ha högre maxpuls än detta utifrån hur träningspasset kändes.

fredag 4/1: Kickstartade vardagen med ett barrys bootcamp fullkropps-pass och kunde skriva under på årets första träningsverk lördag och söndag. MyyyZ.

Söndag 6/1: Sprang uppför Flöyfjellet på min sämsta tid någonsin. Att inte träna uthållighet på två månader is paying off. så att säga. Mjölksyran kom direkt. DIREKT. Var även stel från fredagens pass. 27 minuter tog det och jag var sliten i benen när jag kom ner, exakt 60 minuter efter att jag påbörjat min opptur.

Tog ett konditionstest dagen före nyår och jag har en vilopuls på 50. Det känns skitbra, men bättre ska det bli!

Målen det här året är att:

Våga vara mer personlig
Fullföra PT kursen
Delta i minst ett motionärslopp
Göra något mer konstruktivt av min hobby

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar