tirsdag 8. januar 2013

dont stop when you are tired, stop when you are done!


http://cdn.publishme.se/cdn/7/2693895/images/2012/gf_205252750.jpg

Precis såhär kändes det igår när jag tränade för Hannah. Det var sååå tungt, efter julledigheten. Trots att jag har hållit igång under lovet har jag knappast pressat mig själv till utmattning och dödsvilja nån endaste liten gång.

Jag berättade för henne om min löpning på söndagen, att jag hade höjt min tid med nästan fem minuter och först såg hon mest förfärad ut. "Five minutes is bad!" konstaterade hon innan hon meddelade att jag skulle få spendera längre tid på löpbandet idag. 15 minuter run, med ökning de sista fem minutrarna... Skitenkelt tänkte jag. skitenkelt my ass, för att vara lite vulgär. För sex månader sedan, kompis, så hade det varit enkelt. Igår? not so much.

Jag vaaaar sååå trööött den sista minuten på 15 km/h att jag trodde jag skulle slänga fram armen och trycka på den stora, röda, inbjudande stop- knappen. Men jag gjorde det inte. Psyket är större än så. Stolthet. Vi tränade mycket mage, det känner jag idag och jag vet att det är bra för min hållning. Jag har en tendens att ta ut rörelser i bröstkorgen istället för skuldror och räta upp ryggen där. Det betyder att min rygg ser ut som en banan istället för rakt, fint, S-formad när jag inte fokuserar det på det. Lite dansare "öppna upp- bröstkorgen" syndrom har jag fått höra. Med kortare magmuskler hjälper det mig att strama ned bröstkorgen och få en bättre hållning. 

Idag har jag gjort ett träningsupplägg till en kompis som jag funderar på om jag ska dela med mig av här. Det var så fint med bilder och allting. Är det någon som är intresserad av starkare axlar och definierade armar så kommer det inom kort.

.. och ett litet tisdagstips, obs! apropå min träning igår och mitt träningsupplägget jag skrev imorse:

Målmedvetenhet, fokus och tålamod ger resultat!


Jag känner många som blir uttråkade i gymmet och jag känner själv igen känslan från när jag började styrketräna. Hur man hoppade över övningar som var alltför jobbiga och tråkiga och gick på de som man såg direkt framgång i istället. Idag ser jag vikten av att göra ALLA dedär övningarna som experterna delar ut. Obs! De har alla ett syfte och ingen övning är med för att fördriva tid. Obs! (jag gillar att skriva obs!) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar