mandag 7. januar 2013

Nystart! Gammelstart!

Hej, jag har haft problem att ladda upp inlägg efter nyår. Ett Y2K13 syndrom jag inte var förberedd på? ...Hursomhelst, detta skrev jag efter nyår:

Något att tänka på inför det här nya året, nystarten för många;


Sätt upp rimliga mål! Om du tränar noll gånger i veckan idag ökar du din träningsmängd med hundra procent genom att lägga in ett pass i veckan. Allt annat är bonus och får belönas!

Belöning ska passa målet! Vill du gå ner i vikt är det inte ändamålsenligt att ge dig själv mer mat och godsaker än du behöver som belöning. Är välmående och hälsa målet kanske du kan betala en liten peng, för varje extrapass du kör, i en mysburk som du sen kan använda att köpa en välgörande massage eller kanske en fotbehandling för trötta promenadfötter eller något annat du har lust på men känner att du måste förtjäna först.

Sätt upp mål utan negationer, tillexempel ; jag ska träna och äta hälsosamt, istället för; i år ska jag inte äta osunt.

Det här året kommer bli ett grymt träningsår, det känner jag på mig!

Lite bilder från mitt jullov:
















Mycket hundar, god mat, snö, träning och mina allra första joggers som jag fann på en dammig hylla i mitt gamla flickrum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar