tirsdag 4. desember 2012

Recept på värme

Här kommer ett recept på hur man håller sig varm fast termometern droppar under nollan. Här i Bergen fryser vi tårna av oss på ynka sju minusgrader, jag såg att borlängetemperaturen sjönk under tjugostrecket i måndags och var inte avundsjuk någonstans.



Recept:

Du börjar redan på söndag morgon med att klä på dig dubbla lager byxor, tröjor, sockar och halsdukar. Tar dig, med, hjälp av spårvagn, till SATS ute på nesttun och spenderar dagen på diverse gymmaskiner. Du tränar ca. hela dagen på ganska låg frekvens men känner runt tretiden att bland annat 50 marklyft a 15 kg börjar ta ut sin rätt. Ändå avslutas dagen med 30 min cirkelträning à:
60s marklyft,
60s utfall med rotation, medecinboll,
60 s. knäböj,
60 s tåhäv med person på ryggen,
60 s step- up med barbell.
Det hela avslutas med statisk jägarposition varvat med squatjumps genom hela gympasalen och tillbaks.
Det var ett fint litet pass.

Klockan fem åker du bybana hem och klockan sju måndag morgon vaknar du och stress-städar hela lägenheten för att du orkar inte vara väldens sämsta flickvän längre. Klockan nio går du och jobbar och klockan sjutton har du din tredje PT timme med Hannah på Barrys. Där varvas intervaller (jag älskar intervaller) med biceps och triceps set och avslutas med massor av magträning. Jag tänker öva, öva och öva för jag vill kunna stå lika häftigt, upp och ner, som Hannah på pilatesbollen sooner than soon enough.

Annars bjuder jag denna tisdagskväll på en helfin bild från mitt studiematerial. För att man är snygg när man glatt gör shrugs:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar